Skutki uboczne stosowania gainerów

białkoKażde odżywki sportowe są związane z pewnymi działaniami niepożądanymi, które mogą wystąpić, aczkolwiek oczywiście nie muszą. Zanim więc weźmiemy jakąś odżywkę, zanim zaczniemy ją stosować, to na pewno warto mieć świadomość możliwości wystąpienia określonych skutków ubocznych. Jak to wygląda w przypadku gainerów? Zasadniczo nie wywołują one żadnych skutków ubocznych, ale owo zasadniczo nie znaczy, że nie wywołują owych skutków ubocznych wcale. W pewnych sytuacjach możemy bowiem mieć do czynienia z pewnymi dolegliwościami ze strony układu pokarmowego, Continue reading

BCAA i jego działanie

Sięganie po odżywki sportowe stało się obecnie dosyć powszechnym zwyczajem i jak najbardziej słusznym zwyczajem. Jakość stosowanych współcześnie odżywek sportowych jest na tyle duża, że jak najbardziej można mówić zarówno o bezpieczeństwie jak i o bardzo dużej skuteczności działania. Jeżeli mowa o odżywkach sportowych, to oczywiście warto podkreślić, że warto sięgać po te, które mają na nas najlepszy wpływ, które w danej sytuacji sprawdzą się najbardziej. W wielu sytuacjach sprawdza się odżywka sportowa o nazwie BCAA – branched chained amino acids. Continue reading

Co znajdziemy w białku serwatkowym?

białkoBiałko serwatkowe słusznie uchodzi za jedną z najbardziej skutecznych odżywek dla sportowców. Niemniej jednak musimy w tym miejscu zapytać o to, co tak naprawdę możemy znaleźć w owej odżywce, z czego się ona składa? W przeważającej większości, w około 80% mowa jest o białku serwatkowym, aczkolwiek pozostaje nam jeszcze około 20%. Cóż zatem jeszcze w owym białku możemy znaleźć? Na pewno jest to naturalnie powstająca wilgoć, bez której białko serwatkowe nie byłoby tym samym produktem, na pewno również musimy wskazać na minerały występujące w stanie naturalnym w serwatce. Continue reading

Dzienne zapotrzebowanie na białko

białkoKażdy człowiek wykazuje określone dzienne zapotrzebowanie na białko, na ten podstawowy materiał budulcowy, bez którego żaden organizm nie może normalnie funkcjonować. Jakie zatem jest zapotrzebowanie na białko dorosłego człowieka? Jeśli mówimy o zapotrzebowaniu kalorycznym, to musimy wskazać na zapotrzebowanie w granicach 10 do 35% wszystkich spożywanych każdego dnia kalorii. Jeśli mówimy o osobach aktywnych sportowo, to wartość ta powinna być zbliżona do górnej granicy tego przedziału. Continue reading

Czy białko odchudza?

białkoJest to bardzo ważne pytanie, gdyż bardzo wiele osób ćwiczących na siłowni czy też zapisujących się na zajęcia fitness, jako swój cel przewodni wybiera odchudzanie. Wiele osób jednocześnie sięga po jakieś odżywki i często są to odżywki na bazie białka. Pytanie o wpływ spożywania białka na proces odchudzania ma, zatem bardzo uzasadniony sens. Czy zatem białko odchudza? Jeśli wierzyć badaniom naukowym, białko jak najbardziej odchudza, białko przyczynia się do utraty pewnej części kilogramów, ale oczywiście nie ma nic za darmo. Continue reading